SEVİM ÖZCAN DİNÇ
MİMAR
ANTALYA’NIN
DÖŞEMEALTI
İLÇESİ
SINIRLARINDA
Teknikeller Projesi
Faveton 40x120 - 40x90 - 40x60 - 40x80 - 40x50
bej, gri, beyaz, mavi
Antalya’nın Döşemealtı İlçesi sınırlarında, Antalya-Burdur D-350 Karayoluna cepheli ticari alanların içerisinde bulunan Teknikeller A.Ş.' ye ait 5882 m² arazide ağır vasıta araç satış veservis hizmeti verecek olan bina 2013 yılının 2. Yarısında Mimar Sevim Özcan Dinç ve Mimar Ömer Dinç tarafından tasarlanmıştır. İki ayrı fonksiyonun (satış ve servis) ihtiyaçları bitişik iki ayrı bina içerisinde çözümlenmiş olup satış ve sergileme amaçlı ön cephedeki kütle giriş katında 6.00 mt kotlu sergileme alanı ve 3.00 mt kotlu 2. ve 3. Katlarında yönetim ofislerinden oluşmaktadır. Torosların silüeti önünde, Döşemealtı ovası kenarında, Antalyanın berrak gökyüzü altında Işıklar Tuğlanın Architon ürünlerinin sunduğu olanaklarla kentin girişinde bulunan bina bölgede diğer örneklerinden gerek tasarım ve gerekse malzeme seçimi ile farklılık sağlayarak hizmete 2015 yılında açılmıştır. Yeni projelerde yatırımcı, tasarımcı ve Işıklar Tuğla ile buluşmak dileğiyle.
İSTANBUL PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ
(İPKB) İSTANBUL'DA OKUL PROJELERİ
İstanbul’da olası deprem nedeniyle İstanbul Valiliği bünyesindeki İstanbul Proje Koordinasyon Birimi tarafından İSMEP (İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi) kapsamında tüm kamu binaları statik olarak değerlendirilmekte, değerlendirme neticesinde deprem dayanımı düşük olup güçlendirme yapılamayan binaların yıkımı ve yeniden yapımı gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda yaklaşık 8 yıldır İstanbul’da çok sayıda yeni okul binası da tarafımızca projelendirilmiş ve eğitime açılmıştır. Eğitim yapılarının doğru ve iyi tasarlanmış olması çocukların hem eğitim hayatlarında hem de daha sonraki yaşamlarında olumlu etkileri olacağı açıktır. Bu bilinçle eğitim yapılarının tasarımında mevcutta kullanılan okul tipolojilerinin dışında modern çizgiler amaçlanmış olup günümüz yenilikleri fizible olması ve öğrenci kullanımına uygun olması koşuluyla uygulanmaya çalışılmıştır. Malzeme seçimlerinde dayanım, uzun ömürlülük, bakım gerektirmeme gibi etkenler göz önünde bulundurulmakla beraber, öğrencilerin daha konforlu, mekan kalitesi yüksek, mimarisi ile göz dolduran alanlarda eğitim görmesi sağlanmaya çalışılmıştır. Tüm projeler bulunduğu arsanın formu, topoğrafyası, çevre yapılaşması düşünülerek tasarlanmış, İstanbul’daki öğrenci yoğunluğu düşünülerek arsalar olabildiğince verimli kullanılmış, her okula elden geldiğince konferans salonu, spor salonu gibi sosyal donatı alanları eklenmeye çalışılmıştır. İstanbul’daki tarihi semtlerde özellikle tarihi yarımada içerisinde yapılan projelerde ise bulunduğu semtin dokusuna uygun tasarımlar yapılmış ancak bu hiçbir zaman eski binaların taklidi şeklinde değil, geleneksel mimari öğelerin değişik formlarda binaya entegre edilmesi ile sağlanmaya çalışılmıştır. İstanbul’daki en büyük problem arsaların sıkışık şehir dokusu içerisinde olması buna karşılık kapasite ihtiyacının çok büyük olmasıdır.
İstanbul’da olası deprem nedeniyle İstanbul Valiliği bünyesindeki İstanbul Proje Koordinasyon Birimi tarafından İSMEP (İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi) kapsamında tüm kamu binaları statik olarak değerlendirilmekte, değerlendirme neticesinde deprem dayanımı düşük olup güçlendirme yapılamayan binaların yıkımı ve yeniden yapımı gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda yaklaşık 8 yıldır İstanbul’da çok sayıda yeni okul binası da tarafımızca projelendirilmiş ve eğitime açılmıştır. Eğitim yapılarının doğru ve iyi tasarlanmış olması çocukların hem eğitim hayatlarında hem de daha sonraki yaşamlarında olumlu etkileri olacağı açıktır. Bu bilinçle eğitim yapılarının tasarımında mevcutta kullanılan okul tipolojilerinin dışında modern çizgiler amaçlanmış olup günümüz yenilikleri fizible olması ve öğrenci kullanımına uygun olması koşuluyla uygulanmaya çalışılmıştır. Malzeme seçimlerinde dayanım, uzun ömürlülük, bakım gerektirmeme gibi etkenler göz önünde bulundurulmakla beraber, öğrencilerin daha konforlu, mekan kalitesi yüksek, mimarisi ile göz dolduran alanlarda eğitim görmesi sağlanmaya çalışılmıştır. Tüm projeler bulunduğu arsanın formu, topoğrafyası, çevre yapılaşması düşünülerek tasarlanmış, İstanbul’daki öğrenci yoğunluğu düşünülerek arsalar olabildiğince verimli kullanılmış, her okula elden geldiğince konferans salonu, spor salonu gibi sosyal donatı alanları eklenmeye çalışılmıştır. İstanbul’daki tarihi semtlerde özellikle tarihi yarımada içerisinde yapılan projelerde ise bulunduğu semtin dokusuna uygun tasarımlar yapılmış ancak bu hiçbir zaman eski binaların taklidi şeklinde değil, geleneksel mimari öğelerin değişik formlarda binaya entegre edilmesi ile sağlanmaya çalışılmıştır. İstanbul’daki en büyük problem arsaların sıkışık şehir dokusu içerisinde olması buna karşılık kapasite ihtiyacının çok büyük olmasıdır.